Strony

środa, 24 listopada 2010

Witam Cię serdecznie internauto!

Mam na imię Grzegorz i pochodzę z Krakowa.

Terrarystyka stała się moją pasją już pod koniec podstawówki. Swoje zainteresowanie starałem rozwijać się na wiele sposobów tak by móc jak najszybciej jak najwięcej i oczywiście jak najtaniej. Jak każdy kto dopiero zaczyna popełniłem wiele błędów które nieraz odbiły się na zwierzętach. Tak więc pierwszym z celów tego bloga będzie ich wymienienie oraz przestrzeżenie przed ich popełnieniem. Niektóre będą banalne inne bardziej skomplikowane lecz rezultat ma być jeden- pomoc Tobie i przyszłym okazom które znajdą się pod Twoją opieką.

Jak wspomniałem zaczynałem młodo. Było to dziesięć lat temu. Z uwagi na to, że nie miałem za wiele swoich środków zacząłem od obserwacji i hodowli Polskich gatunków takich jak na przykład Chrabąszcz Majowy. Do tej pory mam sentyment do tego dosyć dużego jak na Polskie warunki owada.

Jednakże szybko chciałem poznawać, obserwować a przede wszystkim hodować nowe gatunki. Dzięki znajomości udało mi się pozyskać jajka Straszyka Australijskiego. Wciąż mam uśmiech na twarzy gdy przypomnę sobie mój entuzjazm który szybko został zgaszony przez okres jaki trzeba było je inkubować. W końcu jednak nastąpił wylęg a ja mogłem poszerzyć horyzonty o coś egzotycznego i jak mi się wtedy wydawało niezwykle dużego.

Po pewnym czasie miałem możliwość skorzystania z internetu. Dzięki temu odkryłem sklep ze zwierzętami egzotycznymi znajdujący się niedaleko mojego domu. Nie pamiętam już ile trwała moja pierwsza wizyta lecz jestem pewien, że "zaliczyłem" każdą ekspozycję a mój bądź co bądź ubogi świat zamienił się na raj. Nie mogłem pojąć jak owad o którym zawsze marzyłem i mogłem do tej pory widzieć tylko w zoo bądź w telewizji kosztuje... 12zł. Owadem tym była Modliszka Gwinejska.

Przez to, że spędzałem tam niemal każdą wolną chwilę w końcu zaproponowano mi współpracę. W zamian za czyszczenie terrariów i ogólne ogarnianie sklepu mogłem dostawać "wypłatę" w owadach. Taki układ bardzo mi pasował, gdyż i tak każdą wolną złotówkę przeznaczałem na poszerzanie hodowli.

Po około roku współpracy zrezygnowano jednak z moich usług ponieważ zacząłem mieć coraz więcej nauki i mniej czasu dla sklepu. Niemniej okres ten wspominam jako jeden z najlepszych. Taka praktyka ze zwierzętami i osobami obeznanymi w hodowli dała mi niesamowicie wiele zarówno od strony użytkowej jak obsługiwać czyścić dbać po wiedzę dlaczego,po co, jak.

W swojej "karierze" do tej pory chowałem naprawdę wiele gatunków owadów oraz kilka gatunków jaszczurek przez co będę starał się tutaj zamieszczać nie tylko opisy których jest mnóstwo a praktyczne porady powstałe na skutek doświadczenia

To co tu znajdziesz:

-Praktyczne porady dotyczące hodowli.
-Materiały stworzone przeze mnie (bądź znalezione w internecie) filmy, artykuły, zdjęcia.
-Wybrane oferty (okazje) znalezione na różnych forach bądź allegro z opisem dlaczego warto.
-Odpowiedzi na pytania zadane w postach pod notką
-Humor (często bardzo zakręcony, być może niezrozumiały... Ale jednak)

Dlaczego będę to robił?

-Pragnę podzielić się bądź wymienić wiedzę z innymi.
-Usystematyzować to co wiem.
-Rozwijać się (szukając informacji dla Was sam też się uczę)
-Sprawdzić czy na publikacji informacji i tworzeniu treści można cokolwiek dorobić.



Dlatego zapraszam do regularnych wizyt by rozwijać siebie i swój pogląd na te piękne zwierzęta. Codziennie coś nowego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz